Analysis of Youtube Phenomenon in Spain: Relationship with the audience and with traditional content sources

Date
Asesores
Journal Title
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Volume Title
Publisher
Politécnico Colombiano Jaime Isaza Cadavid
Date
2016-08-25
Abstract
Description
The Internet video consumption has grown exponentially in recent years and YouTube has participated in this expansion of audiovisual content from its birth in 2005.  In this article we will bring up why this social video network grows unstoppable and how it has transformed the viewer’s behavior and its relationship to traditional cultural industries, we wonder: how the Youtube user behaves? What characterizes the user? What is the trend in the interaction of videos? What is the most watched YouTube content? And what are the schemes of traditional television in their relationship with YouTube? We emphasize that there is a community created by YouTube that condition the search to the area from which the user is connected so that social networks are required to take an expansion strategy based on glocalization to not lose market share. That the interaction of video viewers varies if it is on the Internet or at a traditional television itself when emissions are live and the online video audience adopts a passive attitude to the potential of interaction offered by the website: rate, comment or respond to other videos; also indicate that the most viewed content on the social network is derived from traditional television, and therefore, there is a translation of the influence of television to the internet waves.
El consumo de vídeo en Internet ha crecido exponencialmente en los últimos años y Youtube ha participado en esta expansión de contenidos audiovisuales desde que naciera en el año 2005. En el artículo se plantea por qué crece esta red social de vídeos de manera imparable y cómo ha transformado el comportamiento del espectador y su relación con las industrias culturales tradicionales. Se pregunta ¿cómo se comporta el usuario de Youtube? ¿qué le caracteriza? ¿cuál es la tendencia en la interacción de vídeos? ¿cuáles son los contenidos más vistos de Youtube? y ¿cuáles son las estrategias de las televisiones tradicionales en su relación con Youtube? Se resalta que hay una comunidad creada por Youtube, que condiciona las búsquedas a la zona desde la que se conecta el usuario por lo que las redes sociales están obligadas a adoptar una estrategia de expansión basada en la glocalización para no perder cuota de mercado, que la interacción del espectador de vídeos en Internet o ante la propia televisión tradicional varía cuando las emisiones son en directo y que el espectador de vídeos en Internet adopta una actitud pasiva frente a la potencialidad de interacción que ofrece el sitio web: puntuar, dejar comentarios o responder con otros vídeos. Se indica también que los contenidos más vistos en la red social proceden de la televisión tradicional y, por tanto, se produce una traslación de la influencia de las televisiones a internet.
Titulo del recurso fuente
Keywords
Youtube Spain, TV on YouTube, audience studies, digital content, audiovisual communication, viewers, Youtube España, TV en Youtube, estudios de audiencias, contenidos digitales, comunicación audiovisual, televidente
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